Усложнявате ли прекалено своя бизнес? Концепцията на Мрежовият маркетинг всъщност е много семпла, но голяма част от мрежовиците се опитват с всички сили да преоткрият топлата вода и основните принципи, наложени и доказани през годините от редица супер звезди в индустрията и по този начин усложняват бизнеса си до едно положение, при което самите те не разбират с какво са се захванали, представете си как биха го обяснили на потенциалните си сътрудници. Крайният резултат е “Забрави да изкараш некви кинти”. Въпреки, че всяка компания залагаща на мрежов маркетинг се различава малко или много, било то като продукт, компенсационен план и т.н., основните правила на играта не се променят.
1. Нека всички знаят с какво се занимавате.
Това е първата и най-важна стъпка в мрежовия маркетинг, ако не си отворите устата и споделите с хората около вас с какво се занимавате, няма как да очаквате резултати. Като казвам да си отворите устата, нямам предвид да започнете да предлагате вашият уникален продукт и супер компания на всичките си близки и приятели, защото изведнъж всички ще са заети, когато им се обадите, а вие разочаровани. Просто споделете с какво сте се захванали и ги оставете сами да преценят. Запомнете вашите потенциални сътрудници се интересуват, какво може да им предложи тази възможност. На никой не му пука за вас или бизнеса ви, дотолкова че това да е достатъчно, за да се включи. “It’s all about your prospect”. Подхождайте към всеки индивидуално. Ако човекът срещу вас се занимава с бизнес и умът му работи в пари, покажете му компенсационния план. Ако пък е някой с много социални контакти, обяснете му силата на мрежата. Всеки си задава въпроса: “Какво може да ми предложи този бизнес”, фокусирайте се върху причините, които биха го накарали да се включи, а не върху вашите лични причини.
2. Следваща среща.
Какъв е правилния подход? След като веднъж сте представили бизнеса си и някой е заинтересуван, следва да се срещнете отново. Не го бомбадирайте с възможностите предлагани от вашата МЛМ компания, нека бъдещия член на вашия екип бъде тема на разговора. Отново индивидуален подход е ключа. На този етап вие трябва да сте запознат с Лайфстайла на човека срещу вас, има ли семейство, изкарва ли достатъчно пари с работата или бизнеса си в момента, какви са хобито и интересите му, може ли да си ги позволи. Научете си домашното и по време на срещата подчертайте как участието в този бизнес би имало положителен ефект върху живота им.
Чувствайте се комфортно и бъдете ентусиазирани, когато говорите пред хора. Определено трябва да спонсорирате, за да расте екипа ви и това е само първата стъпка. Просто защото сте регистрирали 5-10 или 20 души във вашия мрежов маркетинг бизнес не значи, че сте постигнал Успех. Успешни сте, когато сте предали знанието и опита си на член на своя екип и той прави същото…а.к.а. Дупликация. Този процес изисква време и усилия от двете страни и е единствения път към успеха. Бройките определено имат значение, но цифра народ просто регистрирани в екипа ви, които само си кибичат няма да ви изкарат и стотинка. Важен е броят на хората, които са преминали целия процес, разбират го, уверени са и са готови да го приложат на техните бъдещи сътрудници. За това не работете с повече от 4-5 души, отделете им колкото време е нужно и когато са готови да излязат на улицата и да правят бизнес, вие просто ще ходите на срещите им като авторитет и пример за успешен мрежовик. Дойде ли този момент, можете да стартирате процеса отначало с нови 4-5 души.
Следвайте тези 3 стъпки и независимо от компанията, с която работите ще постигнете добри резултати. Помнете в Мрежовия маркетинг единствения начин да успеем е ако помагаме на другите под нас да вървят нагоре. Точно това го отличава от всеки друг бизнес или работа, тук няма конкуренция, напротив всеки е готов да ви помогне.
Няма коментари:
Публикуване на коментар